Talia - om psykisk hälsa

Vi Finns Här
Den här bloggen finns för att jag upplevde att det fanns ett behov av den. Både för mig själv och för andra. 
 
1 av 4 unga lider idag av psykisk ohälsa och av dem söker endast hälften hjälp. Varför är det så? Vad kan vi göra för att hjälpa människor att våga söka hjälp och att ändra sättet vi ser på psykisk ohälsa i samhället idag? 
 
När jag mådde som sämst satt jag mycket vid datorn. Jag googlade saker som "hur vet man att man är deprimerad?", "vad är ångest?" eller "självmordstankar". 
 
Jag hoppas att den här bloggen ska kunna finnas som stöd vid ett sådant tillfälle, när det känns som ett för stort steg att söka professionell hjälp eller prata med till exempel hjälporganisationer. Den här portalen finns öppen för ALLA, men det är ingen hjälporganisation, psykolog eller läkare. Det är min historia, min väg tillbaka och ett första steg på vägen. Det är en blogg där man kan läsa historier, hitta info, skratta, gråta, kommentera och få svar och känna att man aldrig står ensam! 
 
Vare sig man har flertalet diagnoser och inte vet vart man ska ta vägen med allt, eller ingen diagnos alls utan bara är fast i ett mörker man ej kan ta sig ut, så finns den här bloggen som en utsräckt hand med målet att helt och hållet eliminera skammen och tabun kring psykisk ohälsa och hjälpa till så att fler vågar söka hjälp, men även för att visa att till och med när det är som sämst så går det att ta sig tillbaka och hitta en väg ut! 
 
  
 
 
 
 
Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Jättebra initiativ och hoppas att det hjälper många <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress